mBank – Informacje o banku oraz analizy kont, lokat i kredytów.


mbank

Opis banku

mBank to jeden z największych banków uniwersalnych w Polsce. Jako taki, ma bardzo szeroką i atrakcyjna ofertę w praktycznie wszystkich segmentach rynku, od klientów detalicznych po największe korporacje. Dzięki swojej skali mBank jest w stanie konkurować także w zakresie szerszych usług finansowych – leasing, faktoring, usługi inwestycyjne. mBank posiada także działalności bankową w Czechach i na Słowacji – ok. 900 tys. klientów.

Od 2014 r. mBank prowadzi także w ramach współpracy z Orange, oddział pod marką Orange Finanse. O współpracy pomiędzy telekomami i bankami przeczytasz tutaj. Według stanu na koniec 2016 r. udało się w ten sposób pozyskać 275 tys. klientów. Klienci Orange Finanse, podobnie jak w analogicznym projekcie T-mobile Usługi Bankowe prowadzonym przez Alior Bank, mogą liczyć z jednej strony na atrakcyjną ofertę kont osobistych i oszczędnościowych oraz kredytów gotówkowych. Z drugiej strony, jeśli są także klientami Orange, mają zniżki na abonamencie telefonicznym.

Z perspektywy klientów indywidualnych, w mBanku na szczególną uwagę zasługują systemy bankowości elektronicznej i mobilnej. W obu tych dziedzinach mBank jest jednym z liderów rynku jeśli chodzi o nowoczesność, przejrzystość i zakres usług oferowanych w ramach tych systemów. Dzięki temu konto w mBanku może być dobrym wyborem jako podstawowe konto bankowe i centrum finansów osobistych.

Historycznie, mBank był także mocno zaangażowany w sprzedaż walutowych kredytów hipotecznych. Jego portfel takich kredytów jest jednym z największych na rynku. mBank jest także chyba najczęściej oskarżany o nadużywanie zaufania klientów w zakresie spreadów pobieranych do czasu ustawy antyspreadowej z 2011 r.

Historia

mBank powstał jako Bank Rozwoju Eksportu w 1986 r. Od 1994 r. znajdował się partnerstwie strategicznym, a później kontrolę nad nim przejął Commerzbank AG. Od 1992 r. BRE był notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od samego początku BRE wyspecjalizował się w obsłudze przedsiębiorstw i usługach bankowości inwestycyjnej. Od 2000 r. rozpoczął ekspansję w segmencie detalicznym. Przez kilka następnych lat utrzymana była strategia trzech marek. MBank był bankiem tylko internetowym, który bardzo szybko zdobył dużą popularność wśród klientów. Do tej pory, bank czerpie korzyści z tego projektu. Zaoferowanie konta osobistego za darmo, przez Internet zbudowało bardzo dużą rozpoznawalność wśród młodych klientów, z których wielu od tego czasu w dalszym ciągu korzysta z usług banku. Multibank był marką skierowaną do bardziej tradycyjnego klienta premium. Był to klasyczny bank detaliczny, który szukał swojego miejsca na rynku klientów w miarę dobrze zarabiających. BRE pozostał natomiast bankiem korporacyjnym i inwestycyjnym, celującym w średnie i duże przedsiębiorstwa.

Od 2013 r., wszystkie marki zostały złączone w jedną, najsilniejszą – mBank. Od tego czasu systematycznie ujednolicane były pozostałe usługi w ramach Grupy Kapitałowej, które uzyskały czytelną identyfikację poprzez literkę „m” na początku – mFaktorin, mLeasing, mCorporate Finance, itd.

Kluczowe informacje o mBanku

Wartość aktywówKapitał własnyWspółczynnik wypłacalnościLiczba klientówDominujący akcjonariusz
133,7 mld PLN
(4. bank w Polsce)
13,0 mld PLN20,3%5,3 mlnflaga niemiec mbank
Commerzbank AG (69%)

Źródło: SSF Banku za 2016 r. (dane skonsolidowane), prezentacja inwestorska, dane z uwzględnieniem Orange Finanse, dane na koniec 2016 r.

Sesje wychodzące i przychodzące

Sesje wychodząceSesje przychodzące
od 5.55do 11.15
od 9.55do 15.00
od 13.25do 18.15

Przelew wychodzący musi zostać złożony przed rozpoczęciem sesji, w której ma uczestniczyć.