Lokaty

Jeśli szukasz ofert najlepszych lokat i zastanawiasz się które wybrać, poniżej znajdziesz kilka kluczowych czynników przy wyborze najkorzystniejszej lokaty i podsumowanie naszego najnowszego rankingu

Ranking lokat bankowych

Ostatnia aktualizacja rankingu – czerwiec 2017.

W poniższym podsumowaniu znajdziesz obecnie dostępne najlepsze naszym zdaniem lokaty.

Jeśli zależy Ci tylko na jak najwyższym oprocentowaniu, wybierz Nest Lokatę Witaj.

Jeśli zależy Ci na wysokim oprocentowaniu, ale nie chcesz dodatkowego konta, wybierz Lokatę Happy, Happy Pro lub Happy Plus.

Jeśli zależy Ci na wysokim oprocentowaniu i masz do ulokowania kwotę powyżej 10 tys. PLN wybierz lokatę Happy Plus.

Dodatkowo, w ramach promocji aplikacji mobilnych, niektóre banki oferują całkiem niezłe lokaty, o ile zostaną założone mobilnie. Obecnie takie lokaty w ofercie mają m.in. Millennium Bank (2,5% na 3M), Eurobank (3,5% na 1M) i Getin (3,0%, na 2M). Jeśli masz konto, w którymś z tych banków, warto skorzystać z promocji. Takie konto możesz założyć także korzystając z naszego rankingu kont osobistych.

Wszystkie poniższe lokaty są objęte gwarancjami BFG.

1.

Nest Lokata Witaj – Nest Bank

Oprocentowanie

4,00%

Kwota PLN

1.000-10.000

Okres

3 miesiące

Online

Wymagane konto (analiza konta)

Tylko nowi klienci

Przejdziesz na stronę banku.

Więcej szczegółów ˅

2.

Lokata Happy – Idea Bank

Oprocentowanie

3,0/3,5/4,0%

Kwota PLN

500-10.000

Okres

1-3 miesiące

BEZ KONTA

Online

Tylko nowi klienci

Przejdziesz na stronę banku.

Więcej szczegółów ˅

3.

eKonto z lokatą – mBank

Oprocentowanie

3,50%

Kwota PLN

500-10.000

Okres

3 miesiące

Online

Wymagane konto (analiza konta)

Tylko nowi klienci

Przejdziesz na stronę banku.

Więcej szczegółów ˅

4.

Lokata Bezkarna – BGŻ BNP Paribas (BGŻ Optima)

Oprocentowanie

3,00%

Kwota PLN

1.000-20.000

Okres

3 miesiące

Online

Bez utraty odsetek w razie zerwania

Wymagane konto

Tylko nowi klienci

Przejdziesz na stronę banku.

Więcej szczegółów ˅

5.

Lokata Happy Pro – Idea Bank

Oprocentowanie

3,00%

Kwota PLN

500-25.000

Okres

3 miesiące

BEZ KONTA

Online

Tylko nowi klienci

Przejdziesz na stronę banku.

Więcej szczegółów ˅

6.

Lokata Happy Plus – Idea Bank

Oprocentowanie

2,50%

Kwota PLN

10.000-100.000

Okres

3 miesiące

BEZ KONTA

Online

Tylko nowi klienci

Przejdziesz na stronę banku.

Więcej szczegółów ˅

Jak wybrać najlepszą lokatę?

Lokata bankowa to najprostsza i najbezpieczniejsza forma ochrony Twoich oszczędności przed inflacją. Jeśli masz jakieś oszczędności, choćby niewielkie i trzymasz je na zwykłym koncie albo w gotówce, każdego dnia realnie tracą na wartości – zjada je inflacja.

Dlatego, jeśli nie masz innych pomysłów na inwestycje, powinieneś trzymać wolne środki na lokacie lub koncie oszczędnościowym. Jeśli nie masz pewności co wybrać, lokatę czy konto oszczędnościowe – podpowiedzi znajdziesz tutaj.

W celu wybrania najlepszej lokaty, należy zacząć od oceny swoich potrzeb i ograniczeń.

Jaką kwotę ulokować?

Czas trwania lokaty

Oprocentowanie

Jeśli już wiesz, jaką kwotą dysponujesz, na jaki czas chcesz założyć lokatę i masz przed oczami oprocentowanie jakie zgarniesz – warto jeszcze sprawdzić kilka punktów, żeby nie natrafić na żadne rafy:

  • instytucja: tylko lokaty w bankach i od pewnego czasu także w SKOKach, do kwoty równowartości 100 tys. EUR są objęte gwarancjami BFG (jeśli chcesz wiedzieć więcej – kliknij tutaj);
  • produkty powiązane – konta osobiste: często przy korzystnych ofertach konieczne jest założenie konta, pamiętaj, że konta obecnie coraz rzadziej są za darmo;
  • produkty powiązane – fundusze i inne dodatkowe inwestycje: banki oferują często pakiety składające się z lokaty i innego produktu inwestycyjnego, uważaj, żebyś dobrze oszacował/a czy to jest produkt dla Ciebie, dodatkowe produkty mają czasami zupełnie inny profil ryzyka niż lokata i wiążą się z dodatkowymi opłatami.
  • oferta dla nowych klientów: jeśli już jesteś klientem banku, to jasne, że mniej mu zależy żeby Cię skusić wysokim oprocentowaniem – często dobre oferty są tylko na nowe środki albo dla nowych klientów;